VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
streamovací platformy KUBO

Vítáme Vás na personalizované službě KUBO knihy, zaměřené na streamování dětských knih a dalšího vzdělávacího obsahu pro děti a mládež (dále jen „Platforma KUBO”), kterou administrativně a technicky spravuje společnost KUBO MEDIA, s.r.o., se sídlem Krátka 1422/4, 811 03 Bratislava – městská část Staré Mesto, Slovenská republika, IČO: 52 291 898, DIČ: 2120985361, IČ DPH: SK2120985361, zapsaná v Obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, Oddíl: Sro, Vložka č. 164320/B, e-mail: [email protected], tel.: +421 908 138 389 (dále jen „Obchodník”).

  1. Úvodní ustanovení

    1. Před registrací na Platformě KUBO a před zahájením jejího užívání si prosím pečlivě přečtěte tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky”) a také Prohlášení o ochraně osobních údajů.
    2. Obchodní podmínky upravují vztah mezi Vámi jako Zákazníkem a Obchodníkem, resp. Kupujícím a Obchodníkem, a současně slouží k vymezení podmínek fungování a užívání Platformy KUBO. Váš přístup a užívání Platformy KUBO, a tedy i Služeb, je podmíněno vyslovením Vašeho souhlasu s těmito Obchodními podmínkami a jejich následným dodržováním.
    3. Obchodní podmínky se vztahují na každého, kdo se zaregistruje na Platformě KUBO a/nebo užívá Služby, a přiměřeně také na každého, kdo si zakoupí Dárkový poukaz.
    4. Na užívání Platformy KUBO se mohou vztahovat i další smluvní podmínky stanovené Obchodníkem a/nebo obchodní podmínky třetích stran, na něž tyto Obchodní podmínky odkazují.
    5. Platforma KUBO a/nebo Služby jsou dostupné prostřednictvím Aplikace a Webové aplikace bez územního omezení ze strany Obchodníka. Dostupnost Platformy KUBO a Služeb se může v jednotlivých zemích lišit; Zákazník bere na vědomí, že v některých zemích nemusí být dostupné vůbec nebo jen v omezeném rozsahu.
    6. Orgánem dozoru pro ochranu spotřebitele je Slovenská obchodní inspekce – Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj, se sídlem Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, Slovenská republika, e-mail: [email protected], web: www.soi.sk.
  2. Definice pojmů a výklad Obchodních podmínek

    1. Pojmy psané s velkým počátečním písmenem mají v těchto Obchodních podmínkách následující význam:

      Aplikace znamená aplikaci Obchodníka pod názvem „KUBO knihy“, kterou si Zákazník může stáhnout do svého Zařízení prostřednictvím APP STORE nebo Google Play a jejímž prostřednictvím může využívat Služby.

      Autorský zákon znamená zákon č. 185/2015 Sb. Autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů.

      APP STORE znamená online obchod s aplikacemi vyvinutý a provozovaný společností Apple Inc. pro mobilní aplikace kompatibilní s operačním systémem iOS a iPadOS.

      Ceník má význam blíže uvedený v bodě 7.3 těchto Obchodních podmínek.

      Dárkový poukaz má význam blíže uvedený v bodě 9.2 těchto Obchodních podmínek.

      Digitální obsah znamená data, která jsou vytvářena a dodávána v digitální formě.

      Digitální služba znamená službu, která Spotřebiteli umožňuje vytvářet, zpracovávat nebo uchovávat data v digitální formě nebo mít k takovým datům přístup, případně která umožňuje výměnu nebo jakoukoli interakci dat v digitální formě, jež nahrávají nebo vytvářejí uživatelé služby.

      Digitální plnění znamená Digitální obsah a Digitální službu.

      Google Play znamená online obchod s aplikacemi vyvinutý a provozovaný společností Google pro mobilní aplikace kompatibilní s operačním systémem Android.

      Kupující znamená Spotřebitel, který si zakoupil Dárkový poukaz, na základě čehož uzavřel Kupní smlouvu s Obchodníkem.

      Licence mají význam blíže uvedený v bodě 6.2 těchto Obchodních podmínek.

      Mladistvý znamená Zákazníka, který v době Registrace nebo užívání Platformy KUBO nedosáhl věku osmnácti (18) let nebo plnoletosti jiným způsobem přípustným podle platných a účinných právních předpisů.

      Občanský zákoník znamená zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

      Obchodní podmínky znamenají tyto všeobecné obchodní podmínky Obchodníka.

      Platforma KUBO má význam blíže uvedený v záhlaví těchto Obchodních podmínek, která je Zákazníkovi zpřístupněna prostřednictvím Aplikace a/nebo Webové aplikace.

      Platební brána znamená platební bránu provozovanou společností Stripe prostřednictvím služby s názvem „Stripe“, která umožňuje (i) Zákazníkovi uhradit Předplatné přes Webovou aplikaci a/nebo (ii) Kupujícímu zaplatit za Dárkový poukaz přes Webovou stránku. Bližší specifikace platebních podmínek a způsobů platby, které služba Stripe zajišťuje, je upravena v Zásadách a podmínkách služby Stripe.

      Uživatelský účet znamená uživatelský účet Zákazníka zřízený pro něj na Platformě KUBO prostřednictvím Webové aplikace nebo Aplikace, a prostřednictvím kterého jsou Platforma KUBO a Služby užívány.

      Předplatné má význam uvedený v bodě 7.1 těchto Obchodních podmínek, přičemž tento pojem současně zahrnuje Roční Předplatné a/nebo Měsíční Předplatné (podle toho, které se uplatní pro konkrétní smluvní vztah Zákazníka).

      Obchodník má význam uvedený v záhlaví těchto Obchodních podmínek.

      Registrace znamená vytvoření Uživatelského účtu Zákazníka na Platformě KUBO prostřednictvím Aplikace nebo Webové aplikace.

      Schválená vzdělávací instituce znamená školu, školku nebo knihovnu, která s Obchodníkem uzavřela dohodu o přístupu k Platformě KUBO a o jejím užívání.

      Služba / Služby má význam blíže uvedený v bodě 3.1 těchto Obchodních podmínek. Služby poskytované podle těchto Obchodních podmínek představují Digitální plnění.

      Smlouvy znamenají Spotřebitelské smlouvy s digitálním plněním (ve smyslu § 852a Občanského zákoníku) uzavřené na základě těchto Obchodních podmínek mezi Zákazníkem a Obchodníkem, tj. Smlouva o vedení Uživatelského účtu a užívání Verze MINI, Smlouva o užívání Verze MAXI; přičemž Smlouva znamená kteroukoliv z nich.

      Smlouva o užívání Verze MAXI má význam blíže uvedený v bodě 5.6 těchto Obchodních podmínek.

      Smlouva o vedení Uživatelského účtu a užívání Verze MINI má význam blíže uvedený v bodě 5.3 těchto Obchodních podmínek.

      Smluvní strany znamenají Obchodníka a Spotřebitele, tj. Zákazníka a v přiměřeném rozsahu také Kupujícího.

      Spotřebitel znamená fyzickou osobu, která při uzavírání a plnění Smluv nejedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, tj. ve smyslu těchto Obchodních podmínek jde o Zákazníka a Kupujícího.

      Speciální nabídky mají význam blíže uvedený v bodě 9.1 těchto Obchodních podmínek.

      Spotřebitelské smlouvy jsou všechny smlouvy uzavřené mezi Obchodníkem a Spotřebitelem, tj. ve smyslu těchto Obchodních podmínek zejména Smlouvy (jak jsou definovány níže v těchto Obchodních podmínkách) a Kupní smlouva mezi Obchodníkem a Kupujícím, na jejímž základě si Kupující zakoupil Dárkový poukaz.

      Webová stránka znamená webovou stránku Obchodníka umístěnou na internetové adrese: www.kuboknihy.cz

      Webová aplikace znamená webovou aplikaci umístěnou na internetové adrese https://app.kuboknihy.cz/, prostřednictvím které má Zákazník (vedle Aplikace) přístup k Platformě KUBO.

      Zákazník znamená Spotřebitele, který má vytvořený Uživatelský účet a užívá Služby v jakémkoli rozsahu.

      Zákaznická linka znamená zvláštní telefonní linku určenou Obchodníkem ke komunikaci se Zákazníkem, jejíž číslo je uvedeno na Webové stránce Obchodníka.

      Zákon o ADR znamená zákon č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

      Zákon o ochraně spotřebitele znamená zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů.

      Zákon o elektronickém obchodu znamená zákon č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu a o změně a doplnění zákona č. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění zákona č. 284/2002 Sb.

      Zařízení znamená počítačové zařízení, mobilní zařízení s operačním systémem iOS 9.0 nebo starším / iPadOS 9.0 nebo starším, nebo mobilní zařízení s operačním systémem Android, které Zákazník používá k přístupu na Platformu KUBO.

      Zkušební doba má význam blíže uvedený v bodě 3.1 písm. b) bod iii) těchto Obchodních podmínek.

      Zpětná vazba má význam blíže uvedený v bodě 18.2 těchto Obchodních podmínek.

    2. Výklad těchto Obchodních podmínek se řídí následujícími pravidly:
      1. Odkazy na články a body se vykládají jako odkazy na příslušné články a body těchto Obchodních podmínek.
      2. Odkazy na právní předpis, nebo příslušný právní předpis se vykládají jako odkazy na zákony, nařízení vlády, vyhlášky ministerstev nebo jiné obecně závazné normativní právní akty.
      3. Odkazy na dny jsou odkazy na kalendářní dny, pokud není v Obchodních podmínkách uvedeno jinak.
      4. Pojmy „zejména“, „včetně“ nebo „například“ v těchto Obchodních podmínkách znamenají „zejména, nikoliv však výlučně“ (bez ohledu na to, zda je tato formulace výslovně uvedena či nikoliv), a není možné je vykládat tak, že omezují možnosti výlučně na položky, které jsou ve výčtu uvedeny.
      5. Pojmy definované v těchto Obchodních podmínkách v množném čísle mají stejný význam i v čísle jednotném a naopak.
      6. Nadpisy a podnadpisy jsou v těchto Obchodních podmínkách použity pouze pro přehlednost a lepší orientaci a nemají vliv na výklad těchto Obchodních podmínek.
  3. Služby a podmínky užívání Služeb

    1. Služby
    2. Prostřednictvím Platformy KUBO poskytuje Obchodník Zákazníkům zejména následující Služby:
      1. přístup k Platformě KUBO, její provoz a údržba, jakož i údržba Uživatelského účtu; a
      2. online streaming digitálních dětských knih a jiných materiálů nacházejících se v databázi Platformy KUBO, a to v následujících obsahových verzích:
        1. předplacené streamingové služby s názvem „MAXI“, které umožňují Zákazníkovi časově omezený (po dobu trvání Předplatného), avšak obsahově neomezený přístup ke všem dětským knihám a jiným materiálům nacházejícím se v databázi Platformy KUBO (dále jen „Verze MAXI“);
        2. bezplatné streamingové služby s názvem „MINI“, které umožňují Zákazníkovi časově omezený (po dobu trvání Registrace Zákazníka) přístup k vybraným dětským knihám a jiným materiálům, které jsou Zákazníkovi zpřístupněny na Platformě KUBO i bez Předplatného (dále jen „Verze MINI“);
        3. a
        4. bezplatné streamingové služby v rozsahu Verze MAXI poskytované Zákazníkovi v rámci zkušebního období v délce třiceti (30) dnů (dále jen „Zkušební doba“), které začínají plynout okamžikem aktivace Zkušební doby ze strany Zákazníka podle bodu 3.4.

      (celý rozsah služeb uvedený v bodě 3.1 dále společně jen „Služby“ a každá z nich jednotlivě jen „Služba“).

    3. Verze MAXI je Zákazníkovi zpřístupněna okamžitě po aktivaci Zkušební doby.
    4. Verze MINI je Zákazníkovi zpřístupněna okamžitě po dokončení Registrace prostřednictvím Aplikace nebo Webové aplikace.
    5. Pro aktivaci Zkušební doby je Zákazník povinen poskytnout (prostřednictvím Platformy KUBO) Platební bráně, APP STORE a/nebo Google Play (podle toho, jaké Zařízení Zákazník používá) své platební údaje dle bodu 7.4. Obchodních podmínek. Okamžikem poskytnutí těchto údajů Zákazník aktivuje Zkušební dobu a vyjadřuje souhlas s tím, že:
      1. uplynutím Zkušební doby bezprostředně a automaticky přechází na zpoplatněnou Verzi MAXI; a
      2. počínaje dnem následujícím po posledním dni trvání Zkušební doby mu bude (pravidelně a automaticky) každý měsíc nebo rok (podle toho, zda si Zákazník zvolil Měsíční Předplatné nebo Roční Předplatné) účtováno Předplatné, a to až do ukončení Předplatného ze strany Zákazníka.
      Pokud si Zákazník nepřeje, aby nastaly účinky tohoto bodu 3.4 a)–b) Obchodních podmínek, je povinen nejpozději v poslední den Zkušební doby zrušit Předplatné podle článku 8 Obchodních podmínek.
    6. Zákazník má právo pouze na jednu (1) Zkušební dobu k jednomu (1) Uživatelskému účtu. Obchodník si vyhrazuje neomezené právo měnit délku a další podmínky Zkušební doby, případně i právo Zkušební dobu zcela zrušit. To se nevztahuje na již uzavřené Smlouvy se Zákazníky.
    7. Zpřístupněním Služeb dochází k dodání Digitálních plnění v souladu s § 852b Občanského zákoníku.
    8. Zákazník je podle § 852b odst. 4 Občanského zákoníku oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že Obchodník nezpřístupní Služby Zákazníkovi ve lhůtě uvedené v bodě 3.1 až 3.4 těchto Obchodních podmínek a:
      1. Obchodník prohlásí, nebo je ze situace zřejmé, že Služby nedodá, nebo;
      2. ze Smlouvy nebo z okolností jejího uzavření vyplývá, že včasné dodání Služeb bylo pro Zákazníka podstatné.
    9. Obchodník je ve smyslu § 852d Občanského zákoníku povinen zajistit, aby byly Služby v souladu s požadavky dohodnutými ve Smlouvě a v těchto Obchodních podmínkách (v souladu s § 852e Občanského zákoníku) a v souladu s obecnými požadavky stanovenými v § 852f Občanského zákoníku. Služby nemusí být v souladu s obecnými požadavky stanovenými v § 852f Občanského zákoníku v případě, že Obchodník Zákazníka výslovně seznámil s tím, že určitá vlastnost Služeb neodpovídá obecným požadavkům, a Zákazník s tímto nesouladem výslovně a samostatně souhlasil.
    10. Obchodník může po dobu trvání Smlouvy změnit Služby nad rámec toho, co je nezbytné k zachování souladu s požadavky podle § 852d Občanského zákoníku, a to v souladu s § 852c Občanského zákoníku, pokud Zákazníkovi nevzniknou žádné dodatečné náklady, Obchodník Zákazníka o změně jasným a srozumitelným způsobem informoval a poskytl mu na trvalém nosiči údaje o vlastnostech a době provedení změny a o právu Zákazníka odstoupit od Smlouvy dle § 852c odst. 2 Občanského zákoníku, případně o možnosti ponechat si digitální plnění beze změny.
    11. Pokud změna Služeb negativně ovlivní přístup Zákazníka k digitálnímu plnění nebo jeho užívání, je Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit bez povinnosti poskytnout Obchodníkovi jakoukoli náhradu, ledaže je negativní vliv zanedbatelný. Neodstoupí-li Zákazník od Smlouvy do 30 dnů ode dne doručení oznámení podle bodu 3.9 těchto Obchodních podmínek nebo ode dne změny Služeb, podle toho, který okamžik nastane později, právo Zákazníka na odstoupení od Smlouvy zaniká.
    Podmínky používání Služeb
    1. Aby mohl Zákazník používat Platformu KUBO a získat přístup k jejímu obsahu, musí v okamžiku Registrace kumulativně splňovat následující podmínky, přičemž Zákazník bere na vědomí, že Registrací výslovně potvrzuje Obchodníkovi, že splňuje níže uvedené podmínky používání Služeb:
      1. dovršit plnoletost podle příslušných ustanovení platných a účinných právních předpisů; a
      2. mít pobyt v zemi, ve které je Platforma KUBO dostupná; a
      3. pokud je Zákazník Mladistvý, zajistit zřízení jeho Uživatelského účtu (i) rodičem, (ii) zákonným zástupcem nebo (iii) Obchodníkem na základě žádosti Schválené vzdělávací instituce, kterou o to nejprve požádal rodič nebo zákonný zástupce Mladistvého; a
      4. být oprávněn uzavřít s Obchodníkem závaznou Smlouvu a nebýt v tomto oprávnění vyloučen či omezen žádnými platnými a účinnými právními předpisy.
  4. Registrace a Uživatelský účet

    1. Pro používání Platformy KUBO a pro přístup ke Službám je nezbytné, aby si Zákazník vytvořil Uživatelský účet na Platformě KUBO, a to jeho Registrací v Aplikaci nebo ve Webové aplikaci.
    2. Pro účely zřízení Uživatelského účtu na Platformě KUBO a následného přihlašování se do Uživatelského účtu je Zákazník povinen (i) zvolit si přihlašovací jméno a přístupové heslo a (ii) zadat kontaktní e-mail (dále jen „Přihlašovací údaje“).
    3. Registrací a následným používáním Platformy KUBO Zákazník souhlasí, že:
      1. poskytnout Obchodníkovi přesné, aktuální a úplné informace týkající se své osoby, které jsou Obchodníkem vyžadovány při Registraci za účelem řádného poskytování Služeb;
      2. zachovávat důvěrnost svých Přihlašovacích údajů jakož i dalších údajů týkajících se jeho Uživatelského účtu; a
      3. v případě jakýchkoli změn v informacích poskytnutých Zákazníkem dle písm. a) výše, zavazuje se Zákazník příslušné změny těchto údajů bezodkladně aktualizovat ve svém Uživatelském účtu.
    4. Přihlašovací údaje jsou určeny pouze pro osobní účely Zákazníka jako uživatele Platformy KUBO a měly by být Zákazníkem uchovávány v tajnosti. Zákazník bere na vědomí, že nese v plném rozsahu odpovědnost za jakékoli používání svého Uživatelského účtu a nakládání se svými Přihlašovacími údaji. V případě ztráty, zveřejnění, neoprávněného použití nebo jiného narušení důvěrnosti Přihlašovacích údajů je Zákazník povinen bezodkladně oznámit tuto skutečnost Obchodníkovi na zákaznický servis Obchodníka, a to prostřednictvím e-mailu: [email protected] nebo tel. č.: +421 908 138 389.
    5. Zákazník po přihlášení do svého Uživatelského účtu je oprávněn využívat Služby z jakéhokoli vhodného Zařízení, které má přístup k internetu a umožňuje prohlížení internetových stránek nebo je kompatibilní s Aplikací.
    6. Obchodník si vyhrazuje právo omezit počet Uživatelských účtů, které mohou být vytvořeny z Zařízení Zákazníka, a počet Zařízení spojených s Uživatelským účtem Zákazníka. Maximální počet Zařízení spojených s jedním (1) Uživatelským účtem jsou čtyři (4) Zařízení.
  5. Smluvní vztahy mezi Obchodníkem a Zákazníkem

    1. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že Smlouvy uzavřené mezi ním a Obchodníkem představují Spotřebitelské smlouvy uzavřené na dálku ve smyslu Zákona o ochraně spotřebitele, a tudíž se na tyto Smlouvy aplikuje Zákon o ochraně spotřebitele.
    2. Smlouva o vedení Uživatelského účtu a o užívání Verze MINI
    3. Zákazník vyjadřuje souhlas s Obchodními podmínkami v rámci procesu registrace na Platformě KUBO kliknutím na ikonu „REGISTRACE“ (v případě registrace prostřednictvím Webové aplikace) nebo „ZAREGISTROVAT“ (v případě registrace prostřednictvím Aplikace) na svém Zařízení.
    4. Okamžikem Registrace (tj. když Zákazník na Webové aplikaci nebo v Aplikaci zaklikne ikonu „REGISTRACE“ resp. „ZAREGISTROVAT“) Zákazník a Obchodník uzavírají Smlouvu o vedení Uživatelského účtu a o používání Verze MINI (dále jen „Smlouva o vedení Uživatelského účtu a používání Verze MINI“), která se řídí těmito Obchodními podmínkami a příslušnými platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.
    5. Předmětem Smlouvy o vedení Uživatelského účtu a používání Verze MINI je poskytování Služby Zákazníkovi Obchodníkem v rozsahu bodů 3.1. a) a 3.1. b) ii) Obchodních podmínek, a to až do okamžiku ukončení Smlouvy o vedení Uživatelského účtu a používání Verze MINI podle článku 13 Obchodních podmínek.
    6. Smlouva o vedení Uživatelského účtu a používání Verze MINI se uzavírá na dobu neurčitou.
    7. Smlouva o používání Verze MAXI
    8. (i) Okamžikem aktivace Zkušební doby podle bodu 3.4 Obchodních podmínek Zákazníkem, nebo (ii) okamžikem úhrady Předplatného podle článku 7 Obchodních podmínek (pokud Zákazník zadá novou objednávku na Předplatné po předchozím ukončení Předplatného), nebo (iii) okamžikem uplatnění Dárkové poukázky podle bodu 9.3 Obchodních podmínek, Zákazník a Obchodník uzavírají Smlouvu o používání Verze MAXI (dále jen „Smlouva o používání Verze MAXI“), která se řídí těmito Obchodními podmínkami a příslušnými platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.
    9. Uzatvorenie a trvanie Zmluvy o vedení účtu a používaní Verze MINI je predpokladom pre uzavretie Zmluvy o používaní Verze MAXI.
    10. Předmětem Smlouvy o používání Verze MAXI je poskytování Služby Zákazníkovi Obchodníkem v rozsahu bodů 3.1. a) a 3.1. b) Obchodních podmínek, a to až do okamžiku ukončení Smlouvy o používání Verze MAXI dle bodu 13.2. Obchodních podmínek.
    11. Smlouva o používání Verze MAXI se uzavírá na dobu určitou, a to až do okamžiku ukončení Předplatného ze strany Zákazníka dle článku 8. Obchodních podmínek nebo do uplynutí doby Předplatného vyplývajícího z uplatněné Dárkové poukázky.
  6. Licenční podmínky

    1. Zákazník bere na vědomí, že Platforma KUBO, jakož i obsah Platformy KUBO (tj. digitální dětské knihy nacházející se na Platformě KUBO), jsou považovány za předměty chráněné zejména Autorským zákonem a souvisejícími právními předpisy.
    2. Obchodník na základě těchto Obchodních podmínek uděluje Zákazníkovi:
      1. licenci k používání Platformy KUBO za podmínek uvedených v bodě 6.3 tohoto článku Obchodních podmínek;
      2. licenci k používání digitálního obsahu Platformy KUBO (tj. digitálních dětských knih) za podmínek uvedených v bodě 6.4 tohoto článku Obchodních podmínek;
      (dále jako „Licence”).
    3. Obchodník momentem Registrace (článek 4. Obchodních podmínek) uděluje Zákazníkovi nevýhradní, odvolatelnou, teritoriálně neomezenou a časově omezenou (časově vymezenou dobou trvání Smlouvy o vedení Uživatelského účtu a používání Verze MINI) Licenci k užívání Platformy KUBO výlučně za účelem využívání Služby a Uživatelského účtu ve smyslu Smlouvy o vedení Uživatelského účtu a používání Verze MINI a výlučně pro osobní potřebu Zákazníka (nikdy ne pro obchodní či komerční účely).
    4. Obchodník současně momentem (i) uzavření Smlouvy o vedení Uživatelského účtu a používání Verze MINI a/nebo (ii) uzavření Smlouvy o používání Verze MAXI, uděluje Zákazníkovi nevýhradní, odvolatelnou, teritoriálně neomezenou a časově omezenou (časově vymezenou dobou trvání Smlouvy v příslušné verzi) Licenci k užívání digitálního obsahu, tj. digitálních dětských knih nacházejících se na Platformě KUBO v rozsahu zpřístupněném Zákazníkovi v rámci příslušné verze (MINI nebo MAXI) výlučně za účelem využívání Služeb (příslušné verze Služeb) dle Smlouvy. Zákazník je v rozsahu této Licence oprávněn k dočasnému přístupu k digitálním verzím dětských knih (v rozsahu dle vybraného typu Služby) na Platformě KUBO formou streamingu (prohlížení a čtení) výlučně pro osobní potřebu Zákazníka (nikdy ne pro obchodní či komerční účely).
    5. Zákazník není oprávněn udělovat sublicence v rozsahu Licencí třetím osobám, ani Licence postoupit, zatížit, pronajmout, vypůjčit, sdílet či jinak poskytnout třetí osobě.
    6. Zákazník souhlasí s tím, že bude využívat Platformu KUBO a Služby výlučně v rozsahu Licencí a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. Zákazník není oprávněn Platformu KUBO jakýmkoli způsobem měnit, zasahovat do ní nebo ji upravovat, distribuovat, pořizovat a šířit její rozmnoženiny či jejich části, ani ji jakýmkoli způsobem přizpůsobovat svým potřebám, vytvářet odkazy, stahovat ji, spojovat ji s jinými díly a zařazovat ji do databází, distribuovat ji, veřejně rozšiřovat její rozmnoženiny převodem vlastnického práva, výpůjčkou nebo nájmem, používat ji pro komerční a obchodní účely, nebo ji užívat jakýmkoli jiným způsobem v rozporu s rozsahem udělené Licence.
    7. Zákazník současně souhlasí s tím, že bude využívat digitální dětské knihy (díla) sdílené v rámci Platformy KUBO výlučně v rozsahu Licence a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. Zákazník není oprávněn taková díla zveřejněná na Platformě KUBO jakýmkoli způsobem měnit, zasahovat do nich, upravovat je, odstraňovat oznámení o autorských právech k nim, zpracovávat je, stahovat je a pořizovat jejich rozmnoženiny, spojovat je s jinými díly a zařazovat je do databází, distribuovat je, uvádět je na veřejnosti, zveřejňovat je a/nebo veřejně rozšiřovat jejich rozmnoženiny převodem vlastnického práva, výpůjčkou nebo nájmem, odstraňovat je z Platformy KUBO, používat je pro obchodní a komerční účely nebo je užívat jakýmkoli jiným způsobem v rozporu s rozsahem udělené Licence.
    8. Zákazník současně bere na vědomí, že uzavření Smlouvy nezpůsobuje převod ani nabytí vlastnického práva k dílům umístěným na Platformě KUBO nebo k jinému obsahu Platformy KUBO Zákazníkem.
    9. Obchodník prohlašuje, že je oprávněným vykonavatelem majetkových práv autora k Platformě KUBO a k dílům umístěným na této Platformě KUBO, a že neporušuje autorská práva jiných osob k nim.
    10. V případě, že Zákazník poruší závazky obsažené v tomto článku Obchodních podmínek, tj. používá Platformu KUBO a díla umístěná na Platformě KUBO v rozporu s udělenými Licencemi nebo v rozporu s platným právem, má Obchodník právo odstoupit od všech uzavřených Smluv a licenčních ujednání se Zákazníkem s okamžitou účinností.
    11. Licence jsou u Verze MINI poskytovány bezplatně a u Verze MAXI jsou zahrnuty v ceně Předplatného (resp. bezplatné během Zkušební doby). Licence (příslušný typ) automaticky zanikají ukončením Smluv (příslušné verze Smlouvy ve smyslu tohoto článku).
  7. Předplatné a platební podmínky Verze Maxi

    1. S výjimkou trvání Zkušební doby je Zákazník povinen hradit Obchodníkovi poplatek za užívání Platformy KUBO ve Verzi MAXI (dále jen „Předplatné“). Předplatné je splatné předem na Zákazníkem zvolené období ve smyslu bodu 7.2. Obchodních podmínek, přičemž Zákazník získává přístup k obsahu Platformy KUBO ve Verzi MAXI okamžikem uhrazení Předplatného podle bodu 7.4. Obchodních podmínek.
    2. Délka Předplatného, z níž si Zákazník může zvolit, je následující:
      1. roční (tj. dvanácti (12) měsíční) Předplatné (dále jen „Roční předplatné”), nebo
      2. měsíční Předplatné (dále jen „Měsíční předplatné”).
    3. Cena Předplatného je stanovena v měně CZK (Kč) včetně DPH (pokud se uplatní), přičemž aktuální ceník Ročního předplatného a Měsíčního předplatného je dostupný na následujícím odkazu: https://www.kuboknihy.cz/plany (dále jen „Ceník”). Obchodník si vyhrazuje právo Ceník změnit, přičemž jakoukoli změnu Ceníku oznámí Zákazníkovi řádně a včas v souladu s platnými právními předpisy.
    4. Zákazník hradí Předplatné za jím zvolenou Službu ve Verzi MAXI bezhotovostně, a to následujícími způsoby:
      1. v případě platby prostřednictvím Webové aplikace je Předplatné hrazeno prostřednictvím Platební brány;
      2. v případě platby prostřednictvím Zařízení je Předplatné hrazeno prostřednictvím platebních služeb APP STORE a/nebo Google Play (podle toho, jaké Zařízení Zákazník používá), přičemž bližší specifikace platebních podmínek a způsobů platby je uvedena v Smluvních podmínkách služeb Apple Media (pro APP STORE) nebo ve Smluvních podmínkách služby Google Play (pro Google Play).
    5. Služba ve Verzi MAXI a s ní související Předplatné se bude Zákazníkovi automaticky obnovovat na stejné období, na jaké si jej Zákazník původně zvolil, a to až do okamžiku, kdy Zákazník Předplatné ukončí některým ze způsobů dle článku 8 Obchodních podmínek, tj.:
      1. v případě Ročního Předplatného se Roční Předplatné Zákazníkovi automaticky obnovuje každý rok (k datu výročí počátku Ročního Předplatného) na dalších dvanáct (12) měsíců, a to až do okamžiku ukončení Ročního Předplatného ze strany Zákazníka, a
      2. v případě Měsíčního Předplatného se Měsíční Předplatné automaticky obnovuje každý měsíc (v den příslušného kalendářního měsíce, který odpovídá datu počátku Měsíčního Předplatného), a to až do okamžiku ukončení Měsíčního Předplatného ze strany Zákazníka.
      Obchodník upozorňuje Zákazníka, že načasování fakturace za jeho Předplatné (tj. datum, kdy dochází k úhradě Předplatného některým ze způsobů podle bodu 7.4. výše) se může změnit v případě problémů s úhradou Předplatného (např. v případě neplatné platební karty nebo v případě změny délky Předplatného).
      Obchodník zašle Zákazníkovi informaci o končící platnosti Předplatného a informaci o tom, že v případě nevyjádření nesouhlasu Zákazníka se Předplatné automaticky prodlužuje o dobu uvedenou v bodě 7.5 Smlouvy, a to nejpozději:
      1. 30 dnů před koncem platnosti Ročního Předplatného; a
      2. Nejpozději 7 dnů před koncem platnosti Měsíčního Předplatného.
    6. Zákazník zároveň bere na vědomí, že Obchodník nezpracovává ani neukládá platební údaje Zákazníka. Obchodník nemá přístup k platebním údajům Zákazníka, veškeré platby Zákazníka prostřednictvím Aplikace a/nebo Webové aplikace jsou zajišťovány prostřednictvím platebních služeb třetích stran, tj. Platební bránou, APP STORE nebo Google Play.
    7. Zákazník není povinen předplacené Služby využívat, avšak Obchodník má nárok na Předplatné v plné výši po celou dobu trvání Smlouvy o používání Verze MAXI bez ohledu na to, zda Zákazník během předplaceného období Služby skutečně využíval.
    8. Zákazník bere na vědomí, že Obchodník Zákazníkovi nezasílá faktury za uhrazené Předplatné. Zákazník má příslušnou elektronickou fakturu (ve formátu PDF) za uhrazené Předplatné k dispozici (i) ve svém osobním účtu na APP STORE nebo Google Play, a (ii) v případě úhrady Předplatného prostřednictvím Platební brány je faktura zasílána Zákazníkovi Platební bránou na jeho kontaktní e-mail.
    9. Zákazník je odpovědný za všechny poplatky, které mu vzniknou v souvislosti s Předplatným. V případě, že z důvodů na straně Zákazníka nebude Předplatné uhrazeno (např. v důsledku odmítnutí platby za Předplatné z důvodu nedostatku prostředků na bankovním účtu Zákazníka nebo přečerpání limitu platební karty Zákazníka), jsou Platební brána, APP STORE nebo Google Play (v závislosti na typu Zařízení) oprávněni opakovaně provést pokus o úhradu Předplatného, a v případě opětovného neúspěchu jsou oprávněni zrušit účtování Předplatného. S výjimkou případů uvedených v Zákoně o ADR zůstává Zákazník odpovědný za všechny náklady vynaložené na vymáhání nezaplaceného Předplatného, jako jsou např. poplatky za přečerpání bankovního účtu, poplatky inkasním agenturám, přiměřené odměny právním zástupcům a náklady na rozhodčí řízení.
    10. Obchodník si v případě neuhrazení Předplatného vyhrazuje právo okamžitě omezit Zákazníkovi přístup k Verzi MAXI, a to až do řádné úhrady Předplatného.
  8. Zrušení Předplatného a reklamace vrácení peněz

    1. Zákazník je oprávněn kdykoli své Předplatné zrušit.
    2. Pokud se Zákazník rozhodne zrušit Předplatné, je povinen podat žádost o jeho zrušení prostřednictvím Webové aplikace, APP STORE nebo Google Play (v závislosti na typu Zařízení) nejpozději v poslední den trvání Předplatného.
    3. Zrušení Předplatného nabývá účinnosti dnem následujícím po posledním dni aktuálního období odběru Verze MAXI a Uživatelský účet Zákazníka tímto přechází zpět do Verze MINI.
    4. Zákazník bere na vědomí, že nabytím účinnosti zrušení Předplatného ve smyslu bodů 8.2. a 8.3. výše dochází k ukončení Smlouvy o přístupu k Verzi MAXI, a tedy že Zákazník tímto okamžikem ztrácí veškerý přístup a práva k užívání Verze MAXI.
    5. Zákazník může zrušit Předplatné následujícími způsoby:
      1. V případě, že Zákazník hradí Předplatné prostřednictvím Platební brány přes Webovou aplikaci, je postup pro zrušení Předplatného následující:
        1. Zákazník klikne na ikonu „Nastavení“ ve Webové aplikaci; a
        2. klikne na tlačítko „Zrušit předplatné“.
      2. V případě, že Zákazníkovo Zařízení využívá APP STORE, je postup pro zrušení Předplatného následující:
        1. Zákazník spustí aplikaci „Nastavení“;
        2. klikne na možnost „Apple ID, iCloud, média a nákupy“;
        3. klikne na „Odběry“;
        4. v části „Odběry” klikne na „KUBO”;
        5. klikne na „Zrušit předplatné”; a
        6. klikne na tlačítko „Potvrdit”.
      3. V případě, že Zařízení Zákazníka používá Google Play, je postup pro zrušení Předplatného následující:
        1. Zákazník spustí aplikaci Google Play;
        2. klikne na ikonu správy účtu Google Play umístěnou v pravém horním rohu aplikace Google Play;
        3. klikne na možnost „Platby a předplatné”;
        4. v části „Platby a předplatné” klikne na možnost „Předplatné”;
        5. v části „Předplatné” klikne na Aplikaci a následne klikne na „Zrušit předplatné” a svůj výběr potvrdí kliknutím na možnost „Potvrdit”.
    6. V závislosti na typu Zařízení, které Zákazník používá k úhradě Předplatného, se na zrušení Předplatného a/nebo případné reklamace na vrácení peněz aplikují Smluvní podmínky služby Google Play a Pravidla vrácení peněz služby Google Play, nebo Smluvní podmínky služeb Apple Media a Způsob účtování aplikací, obsahu a předplatného od společnosti Apple.
  9. Slevy, Dárkové poukázky a soutěže

    1. Slevy
    2. Obchodník může na Platformě KUBO nabízet časově omezené nabídky, propagační akce nebo soutěže (dále jen „Speciální nabídky“). O těchto Speciálních nabídkách a jejich zvláštních podmínkách bude Zákazník informován prostřednictvím Aplikace, Webové stránky nebo přihlašovacího e-mailu Zákazníka. Zákazník bere na vědomí, že na slevy, akce a jiné zvýhodněné nabídky ze strany Obchodníka nemá právní nárok. Obchodník je povinen uvádět k Speciálním nabídkám předchozí cenu Služeb před slevou. Cenou Služeb před slevou se rozumí nejnižší cena Služeb v období 30 dnů před snížením ceny Služeb.
    3. Dárkové poukázky
    4. Obchodník nabízí možnost zakoupení dárkové poukázky na Předplatné, přičemž aktuálně nabízené dárkové poukázky jsou dostupné na následujícím odkazu: https://www.kuboknihy.cz/darkove-poukazky (dále jen „Dárková poukázka“).
    5. Zákazník může Dárkovou poukázku uplatnit do 12 měsíců ode dne jejího zakoupení Kupujícím, a to následujícím způsobem:
      1. Zákazník provede Registraci (pokud dosud nemá zřízený Uživatelský účet) nebo se přihlásí do svého Uživatelského účtu (pokud již má Uživatelský účet zřízený);
      2. aktivuje kupón na webové adrese https://kuboknihy.cz/kupon zadáním e-mailové adresy, s níž se registroval, a čísla kupónu uvedeného na Dárkové poukázce; a klikne na možnost „Potvrdit”.
    6. V případě, že si Kupující chce zakoupit Dárkovou poukázku, je povinen: (i) kliknutím označit konkrétní Dárkovou poukázku, kterou si přeje zakoupit, (ii) vyplnit formulář umístěný na Webové stránce v části „Dárkové poukázky“ dostupný na adrese: https://www.kuboknihy.cz/darkove-poukazky, a (iii) kliknout na ikonu „KOUPIT DÁRKOVÝ POUKAZ“.
    7. Platba za Dárkovou poukázku je zajištěna prostřednictvím Platební brány.
    8. Momentom zaplacení kupní ceny za Dárkovou poukázku vzniká mezi Kupujícím a Obchodníkem kupní smlouva, jejímž předmětem je koupě, resp. prodej příslušné Dárkové poukázky (dále jen „Kupní smlouva”). Kupní smlouva je Smlouvou s digitálním plněním ve smyslu § 852a Občanského zákoníku.
    9. Obchodník se zavazuje, že bezodkladně po uzavření Kupní smlouvy zašle Kupujícímu zakoupenou Dárkovou poukázku na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím v objednávkovém formuláři, a to ve formátu PDF. Potvrzení o platbě za Dárkovou poukázku (ve formátu PDF) zasílá Kupujícímu Platební brána na jeho kontaktní e-mail uvedený v objednávkovém formuláři. Dárková poukázka se považuje za dodanou okamžikem doručení na e-mailovou adresu Kupujícího.
    10. Zmluvní vztah mezi Kupujícím a Obchodníkem založený Kupní smlouvou se řídí těmito Obchodními podmínkami a příslušnými platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.
    11. Článek 11 Obchodních podmínek se přiměřeně použije i na reklamaci Dárkového poukazu. Obchodník odpovídá za to, že Dárkový poukaz nemá v době dodání vady. Obchodník odpovídá za vady, které se projeví na Dárkovém poukazu nejpozději do dvou let od jeho dodání Kupujícímu.
    12. Kupující je dle § 19 a násl. Zákona o ochraně spotřebitele oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti (14) dnů ode dne jejího uzavření, a to bez uvedení důvodu a bez zaplacení jakékoli pokuty. V takovém případě Obchodník vrátí Kupujícímu v plné výši částku, kterou za Dárkový poukaz zaplatil.
    13. Vzorový formulár pre odstúpenie Kupujúceho od Kúpnej zmluvy je prístupný na webovej stránke https://www.kuboknihy.cz/files/kubo_formular.docx.
    14. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy se považuje za dodrženou, pokud bylo oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy zasláno Obchodníkovi v listinné podobě nejpozději v poslední den lhůty na adresu jeho sídla nebo e-mailem na adresu [email protected]. Zákazník je povinen k takovému oznámení přiložit rovněž příslušnou, avšak neuplatněnou Dárkovou poukázku.
    15. Pro vyloučení pochybností, uplatněním Dárkové poukázky Zákazníkem před marným uplynutím lhůty k odstoupení dle bodu 9.10. Obchodních podmínek, právo Kupujícího na odstoupení dle bodu 9.10. až 9.12. Obchodních podmínek zaniká v souladu s ustanovením § 19 odst. 1 písm. m) Zákona o ochraně spotřebitele.
    16. Soutěže
    17. Obchodník si vyhrazuje právo čas od času vyhlásit soutěž na Platformě KUBO, přičemž přesná specifikace soutěže bude Obchodníkem upravena v příslušném soutěžním řádu.
  10. Omezení přístupu Zákazníka k Platformě KUBO a/nebo ke Službám

    1. Obchodník je oprávněn podle vlastního uvážení (jednostranně) omezit přístup Zákazníka k Platformě KUBO (nebo k jakékoliv její části) a/nebo ke Službám v následujících případech:
      1. při plánované údržbě;
      2. pokud Zákazník užívá Platformu KUBO nebo obsah Platformy KUBO v rozporu s udělenými Licencemi ve smyslu článku 6 Obchodních podmínek;
      3. z důvodu jakýchkoliv technických problémů a výpadků, které neumožňují řádné užívání Platformy KUBO;
      4. při plánovaných úpravách Služeb;
      5. neuhrazení Předplatného, resp. neúspěšné provedení platby Předplatného ze strany Platební brány, App Store nebo Google Play (v závislosti na typu Zařízení);
      6. pokud Zákazník jakýmkoli způsobem poruší tyto Obchodní podmínky;
      7. pokud Zákazník užívá Platformu KUBO způsobem, který může založit odpovědnost Obchodníka nebo omezit či znemožnit užívání Platformy KUBO jinými Zákazníky;
      8. pokud Zákazníkem poskytnuté informace jsou nepravdivé, nesprávné nebo nepřesné;
      9. pokud Zákazník užívá Platformu KUBO způsobem, který porušuje příslušné právní předpisy, zejména ty, které se týkají práv duševního vlastnictví;
      10. pokud je chování Zákazníka vůči zaměstnancům, partnerům, dodavatelům, zástupcům nebo jiným uživatelům Obchodníka považováno za ohrožující, urážlivé nebo obtěžující;
      11. při řešení nouzových bezpečnostních problémů Platformou KUBO.
    2. Platforma KUBO si vyhrazuje právo vydávat aktualizace a opravy Aplikace a/nebo Webové stránky. Veškeré aktualizace Aplikace a/nebo Webové stránky budou Zákazníkovi dostupné po celou dobu trvání Smlouvy v souladu s § 852f odst. 6 občanského zákoníku. Obchodník zpřístupní Zákazníkovi Aplikaci a/nebo Webovou stránku v nejnovější verzi dostupné v době uzavření Smlouvy.
    3. Zákazník není povinen převzít a nainstalovat žádné aktualizace Aplikace, avšak v takovém případě Obchodník nezaručuje funkčnost Aplikace.
  11. Reklamace Služeb

    1. Obchodník odpovídá za bezvadnost poskytovaných Služeb po celou dobu jejich poskytování na základě Smlouvy, není-li v těchto Obchodních podmínkách uvedeno jinak. Služby mají vadu, pokud nejsou poskytovány v souladu s požadavky stanovenými v § 852d občanského zákoníku a těmito Obchodními podmínkami.
    2. Zákazník je povinen vytknout Obchodníkovi vadu poskytované Služby bez zbytečného odkladu poté, co se o ní dozvěděl nebo objektivně mohl dozvěděl. Vytknutí vady je Zákazník povinen učinit zasláním elektronické pošty na e-mailovou adresu [email protected]. Za den vytknutí vady se považuje den doručení vytknutí na výše uvedenou e-mailovou adresu Obchodníka. Zákazník je povinen při vytknutí vady označit vadu a popsat, jak se projevuje. Obchodník je povinen bezodkladně zaslat Zákazníkovi potvrzení o vytknutí vady, a to elektronicky na e-mailovou adresu Zákazníka, kterou má přiřazenu ke svému Uživatelskému účtu. Potvrzení o vytknutí vady bude obsahovat oznámení o lhůtě, ve které Obchodník vadu odstraní. Uvedená lhůta nesmí být delší než 30 dnů, pokud delší lhůta nevyplývá z objektivních důvodů, které Obchodník nemůže ovlivnit. V případě odmítnutí odpovědnosti za vady Obchodník Zákazníkovi písemně oznámí důvody odmítnutí.
    3. Zákazník není oprávněn vytknout Obchodníkovi vadu poskytnuté Služby v případě, že se jedná o vadu, o které Zákazník věděl před poskytnutím Služby, nebo v případě, že vytýkaná vada byla způsobena jednáním či opomenutím Zákazníka, zejména pak nenainstalováním aktualizace Aplikace a/nebo Webové stránky dle bodu 10.2 těchto Obchodních podmínek.
    4. V případě, že byla Služba poskytnuta vadně, má Zákazník právo na odstranění vytýkané vady v souladu s § 852k občanského zákoníku, na slevu z Ceny v souladu s § 852l občanského zákoníku nebo právo odstoupit od Smlouvy v souladu s § 852l a násl. občanského zákoníku.
    5. Akékoľvek ďalšie sťažnosti nebo podněty může Zákazník uplatnit zasláním elektronické pošty na e-mailovou adresu [email protected], případně může hodnotit Aplikaci v App Store nebo Google Play.
  12. Vyloučení odpovědnosti Obchodníka

    1. Obchodník neodpovídá za přístup Zákazníka k datové síti (internetu), potřebný k užívání Aplikace, Webové stránky a Služeb, ani za případné poplatky, které se na Zákazníka mohou při užívání datové sítě (internetu) vztahovat. Obchodník neodpovídá za hardware či software Zařízení Zákazníka (a jeho kompatibilitu), prostřednictvím kterého dochází k užívání Aplikace, Webové stránky či Služeb. Obchodník nenese odpovědnost za funkčnost Aplikace, Webové stránky či Služeb na určitých Zařízeních.
    2. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že užívání Aplikace, Webové stránky či Služeb může být ztíženo poruchami a výpadky jako přirozenými důsledky nezbytného užívání datové sítě (internetu) a elektronické komunikace.
    3. Obchodník Zákazníkovi nezaručuje, že Aplikace, Webová stránka nebo Služby budou dostupné nepřetržitě dvacet čtyři (24) hodin denně, sedm (7) dní v týdnu, že budou plně funkční po celou dobu své dostupnosti nebo že budou poskytovány bez vad.
    4. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že užívání Aplikace, Webové stránky či Služeb je spojeno s určitým rizikem v oblasti technického zabezpečení, spočívajícím zejména v prolomení technického zabezpečení ze strany třetích osob, úniku dat, zneužití přihlašovacích údajů třetí osobou, DDoS útoku (Distributed Denial of Service – Distribuované odmítnutí služby). Zákazník toto riziko akceptuje a zavazuje se učinit veškeré přiměřené kroky k tomu, aby v maximální možné míře vyloučil či omezil možnost vzniku újmy nebo jiných nepříznivých následků na své straně v souvislosti s užíváním Aplikace, Webové stránky či Služeb. Obchodník přijal vhodná a přiměřená opatření k eliminaci takového rizika v oblasti technického zabezpečení, například spolupráci se zkušenými odborníky v IT oblasti a volbu vhodných nástrojů k vytvoření odolného technického zabezpečení.
    5. Obchodník nenesie žádnou odpovědnost v případě zneužití přihlašovacích údajů Zákazníka do Platformy KUBO neoprávněnou osobou. V takovém případě je Obchodník oprávněn Uživatelský účet Zákazníka zrušit bez jakékoli náhrady. Dojde-li ke zneužití přihlašovacích údajů podle první věty tohoto bodu zaviněním Zákazníka, Zákazník se zavazuje nahradit Obchodníkovi veškerou újmu vzniklou takovým zneužitím.
    6. Platforma KUBO je poskytována „tak jak je“ a „tak jak je k dispozici“ bez jakýchkoli záruk, ať už výslovných nebo předpokládaných, mimo jiné včetně předpokládaných záruk obchodovatelnosti, vhodnosti pro konkrétní účel nebo kvality zobrazení a neporušování práv, pokud nejsou uvedeny ve Smlouvě nebo v těchto Obchodních podmínkách.
  13. Ukončení smluvních vztahů mezi Obchodníkem a Zákazníkem

    1. Zvláštní ustanovení ke Smlouvě o užívání Verze MAXI
    2. Smlouva o užívání Verze MAXI se automaticky ukončuje okamžikem zrušení Předplatného ze strany Zákazníka dle článku 8 Obchodních podmínek nebo uplynutím doby Dárkového poukazu, jehož uplatněním byla Smlouva o užívání Verze MAXI uzavřena.
    3. Výpověď
    4. Zákazník je oprávněn ukončit Smlouvu o vedení Uživatelského účtu a užívání Verze MINI (a tedy vypovědět tento smluvní vztah mezi Obchodníkem a Zákazníkem) písemnou výpovědí kdykoli bez udání důvodu a bez výpovědní doby.
    5. Obchodník je oprávněn ukončit Smlouvu o vedení Uživatelského účtu a užívání Verze MINI (a tedy vypovědět tento smluvní vztah mezi Obchodníkem a Zákazníkem) písemnou výpovědí s výpovědní dobou dvou (2) měsíců, která začíná běžet od prvního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena Zákazníkovi.
    6. Odstoupení
    7. Zákazník může Smlouvu ukončit písemným odstoupením v souladu s těmito Obchodními podmínkami, a to výlučně v případech výslovně upravených v těchto Obchodních podmínkách, v občanském zákoníku nebo v zákoně o ochraně spotřebitele.
    8. Vzorový formulář pro odstoupení Zákazníka od Smlouvy je dostupný na webové stránce https://www.kuboknihy.cz/files/kubo_formular.docx.
    9. Obchodník může od Smlouvy odstoupit v případě, že bude Zákazník pravomocně odsouzen za úmyslný trestný čin nebo se při užívání Platformy KUBO dopustí porušení práv duševního vlastnictví Obchodníka nebo třetích stran ve smyslu článku 6 Obchodních podmínek, a toto porušení neodstraní (pokud je to možné) ani v dodatečné lhůtě čtrnácti (14) dnů od doručení písemného upozornění Obchodníka Zákazníkovi o takovém porušení.
    10. Obecně k ukončení Smluv
    11. Zákazník může Smlouvu o vedení Uživatelského účtu a užívání Verze MINI ukončit některým z výše uvedených způsobů zasláním e-mailové zprávy obsahující takový požadavek na adresu: [email protected]. Přijetí této e-mailové zprávy Obchodník Zákazníkovi potvrdí nejpozději do pěti (5) dnů.
    12. Zákazník bere na vědomí, že ukončením Smlouvy o vedení Uživatelského účtu a užívání Verze MINI dojde k:
      1. k okamžitému a nevratnému odstranění jeho Uživatelského účtu z Platformy KUBO;
      2. k ukončení Smlouvy o užívání Verze MAXI (pokud byla v platnosti a účinnosti); a tedy
      3. Zákazník v plném rozsahu ztratí přístup ke Službám (a to i v případě, že v době ukončení Smlouvy o vedení Uživatelského účtu a užívání Verze MINI měl zakoupenou Verzi MAXI).
  14. Řešení sporů

    1. Smluvní strany se tímto zavazují vynaložit veškeré úsilí k urovnání všech sporů vzniklých ze Smluv a/nebo Kupní smlouvy (jakož i těch, které s nimi souvisejí) smírnou cestou.
    2. Zákazník má právo obrátit se na Obchodníka (e-mailem na adresu: [email protected]) se žádostí o nápravu, domnívá-li se, že Obchodník porušil jeho práva. Odpoví-li Obchodník na žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do třiceti (30) dnů ode dne odeslání žádosti, je Zákazník (který je Spotřebitelem) oprávněn podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu v souladu se zákonem o ADR u subjektu alternativního řešení sporů. Aktuální seznam subjektů alternativního řešení sporů je dostupný na stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Návrh může Zákazník podat způsobem stanoveným v § 12 zákona o ADR. K podání návrhu může současně využít formulář, jehož vzor je dostupný také na webových stránkách příslušného ministerstva a každého subjektu alternativního řešení sporů. Možnost obrátit se na soud tím není dotčena.
    3. Adresa pro podávání podání v elektronické podobě na Slovenskou obchodní inspekci a pro alternativní řešení spotřebitelských sporů je: Inšpektorát SOI pro Bratislavský kraj, se sídlem Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, Slovenská republika, e-mail: [email protected]. Platformu pro řešení sporů online, dostupnou na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK, lze využít při řešení sporů vyplývajících z porušení některých spotřebitelských práv souvisejících s nákupem online.
    4. Evropské spotřebitelské centrum Slovenská republika, se sídlem Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava 212, Slovenská republika, tel.: +421 905 528 477, e-mail: [email protected], je kontaktním místem podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů online, kterým se mění nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů online).
  15. Ochrana osobních údajů

    1. Zákazník a/nebo Kupující je povinen uvádět své údaje správně a pravdivě a bez zbytečného odkladu informovat Obchodníka o změně svých údajů poskytnutých Obchodníkovi.
    2. Práva a povinnosti Obchodníka, Zákazníka a Kupujícího ve vztahu k ochraně osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů vydaných Obchodníkem.
  16. Ostatní informace pro Zákazníka

    1. Zákazníkovi jako Spotřebiteli se poskytují také následující informace:
      1. Pro vyloučení pochybností, Verze MINI a Verze MAXI během Zkušební doby jsou bezplatné;
      2. Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v případě internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora Zákazníka; Obchodník si neúčtuje žádné další poplatky);
      3. V případě Smlouvy o vedení účtu a užívání Verze MINI dochází mezi Obchodníkem a Zákazníkem k uzavření smlouvy na dobu neurčitou s výpovědní dobou dva (2) měsíce pro případ vypovězení smluvního vztahu ze strany Obchodníka a bez výpovědní doby pro případ vypovězení smluvního vztahu ze strany Zákazníka. Zákazník tedy může užívání Služeb ukončit (a tedy vypovědět vztah vzniklý mezi Obchodníkem a Zákazníkem) kdykoli bez udání důvodu a bez výpovědní doby;
      4. Zákazník, který ukončí užívání Služeb, může požádat o výmaz všech svých osobních údajů dle Zásad ochrany osobních údajů. Zákazník není povinen hradit žádné náklady;
      5. Zákazník je podle ustanovení § 19 a násl. zákona o ochraně spotřebitele oprávněn od Smlouvy odstoupit do čtrnácti (14) dnů ode dne jejího uzavření, a to bez udání důvodu a povinnosti zaplatit Obchodníkovi pokutu. S ohledem na bod 13.2 těchto Obchodních podmínek má však Zákazník právo ukončit užívání Platformy KUBO (a tedy vypovědět smluvní vztah mezi Obchodníkem a Zákazníkem) kdykoli bez udání důvodu a bez výpovědní doby. Právo Zákazníka odstoupit od Smlouvy podle tohoto ustanovení Obchodních podmínek se nevztahuje na případy upravené v § 19 odst. 1 písm. m) zákona o ochraně spotřebitele;
      6. V případě nespokojenosti s poskytovanými Službami má Zákazník možnost podat vůči Obchodníkovi stížnost na Slovenskou obchodní inspekci. Tímto není dotčeno právo Zákazníka obrátit se se svým nárokem na soud;
      7. S výjimkou Dárkového poukazu není předmětem plnění ze strany Obchodníka věc, a tudíž se na vadné plnění nevztahují ustanovení občanského zákoníku, která se týkají vad věci;
      8. Smluvní strany nenesou vůči sobě žádnou odpovědnost z důvodu prodlení nebo nesplnění jakéhokoli závazku podle těchto Obchodních podmínek, pokud je prodlení nebo nesplnění způsobeno vyšší mocí, kterou se rozumí jakákoli vyšší moc, zejména požár, zemětřesení, havárie, stávka, výluka, výpadek proudu, výpadek satelitu, občanské nepokoje, vzpoura, válka, ohrožení veřejného zdraví, epidemie, pandemie, národní ohrožení, administrativní opatření státu nebo jiná příčina, kterou povinná Smluvní strana nemohla za normálních okolností předvídat a které nemohla při použití obvyklých prostředků a opatření zabránit. O zahájení i o pominutí působení vyšší moci jsou Smluvní strany povinny se vzájemně a bez prodlení písemně informovat. Osvobození od odpovědnosti za neplnění jakéhokoli závazku podle těchto Obchodních podmínek trvá po dobu působení vyšší moci;
      9. Obchodník nesbírá a nezveřejňuje hodnocení Služeb ani od Zákazníků, ani od Kupujících na Webové stránce ani v Aplikaci. Obchodník nezaručuje, že hodnocení Služeb nacházející se mimo Webovou stránku a prostředí Aplikace pocházejí od Spotřebitelů, kteří Služby skutečně zakoupili a/nebo užívali.
  17. Změna Obchodních podmínek

    1. Obchodník si vyhrazuje právo kdykoli tyto Obchodní podmínky jednostranně a podle vlastního uvážení změnit. Změnu Obchodních podmínek oznámí Obchodník Zákazníkovi prostřednictvím Aplikace, Webové aplikace nebo na e-mailovou adresu, kterou má Zákazník přiřazenu ke svému Uživatelskému účtu, a to nejpozději čtrnáct (14) dní před tím, než má změna Obchodních podmínek nabýt účinnosti.
    2. Jakékoli změny Obchodních podmínek nabývají účinnosti dnem určeným Obchodníkem, avšak ve vztahu ke každému Zákazníkovi a/nebo Kupujícímu pouze v případě, že Zákazník a/nebo Kupující s takovou změnou projeví souhlas. Za projev souhlasu ze strany Zákazníka a/nebo Kupujícího se považuje neodmítnutí navrhované změny před tím, než má změna Obchodních podmínek nabýt účinnosti (např. pokračování v užívání Aplikace či Služeb ze strany Zákazníka i po datu určeném Obchodníkem jako datu účinnosti změny Obchodních podmínek), o čemž bude Zákazník Obchodníkem poučen v oznámení o změně Obchodních podmínek.
    3. Pokud Zákazník a/nebo Kupující se změnou Obchodních podmínek nesouhlasí, je oprávněn je odmítnout. V takovém případě není oprávněn pokračovat v užívání Aplikace či Služeb, má však právo bezplatně a s okamžitou účinností vypovědět Obchodní podmínky před tím, než má změna nabýt účinnosti. O tom bude Obchodníkem rovněž poučen v oznámení o změně Obchodních podmínek.
    4. Nabytím účinnosti změny Obchodních podmínek zároveň dochází i ke změně Smlouvy a/nebo Kupní smlouvy.
  18. Závěrečná ustanovení

    1. Zákazník a/nebo Kupující bere na vědomí a souhlasí, že Obchodník může zpracovávat anonymizovaná data získaná v souvislosti s užíváním Aplikace, Webové stránky či Služeb za účelem zveřejnění registračních a statistických údajů Obchodníka a využít je pro další rozvoj a provoz Aplikace, Webové stránky či poskytování Služeb.
    2. Obchodník si vyhrazuje právo vyzvat Zákazníka a/nebo Kupujícího, aby Obchodníkovi poskytl zpětnou vazbu, připomínky nebo jiné informace (dále jen „Zpětná vazba“). Odesláním Zpětné vazby Zákazník a/nebo Kupující vyjadřuje souhlas s tím, že Obchodník je oprávněn Zpětnou vazbu použít ke zlepšení Platformy KUBO nebo k jakémukoliv jinému účelu povolenému příslušnými zákony.
    3. Veškerá oznámení v souvislosti s Obchodními podmínkami nebo užíváním Platformy KUBO či Služeb vyžadují písemnou formu, přičemž (i) Zákazník a/nebo Kupující je povinen je doručovat Obchodníkovi na e-mailovou adresu [email protected]; a (ii) Obchodník je povinen je doručovat Zákazníkovi a/nebo Kupujícímu na jeho e-mailovou adresu spojenou s jeho Uživatelským účtem.
    4. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, Smluvní strany se dohodly, že jejich vztah se řídí slovenským právem. Tímto nejsou dotčena práva Zákazníka (spotřebitele) vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
    5. Není-li v těchto Obchodních podmínkách výslovně uvedeno jinak nebo si tak Smluvní strany písemně nedohodnou, nepovažuje se žádný závazek Smluvních stran vyplývající ze Smlouvy za fixní závazek ve smyslu ustanovení § 518 občanského zákoníku. S výjimkou případů, kdy je v těchto Obchodních podmínkách uvedeno jinak, se za písemnou formu pro účely tohoto bodu nepovažuje výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv.
    6. Pokud je některé ustanovení Smlouvy (včetně těchto Obchodních podmínek) neplatné nebo neúčinné, anebo se takovým stane, nastoupí namísto neplatného ustanovení ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení Smlouvy.
    7. Obchodník není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování.
    8. Smlouva, včetně Obchodních podmínek, je archivována Obchodníkem v elektronické podobě a není veřejně dostupná. Na vyžádání Zákazníka poskytne Obchodník Zákazníkovi verzi Obchodních podmínek platnou a účinnou k datu uzavření jeho Smlouvy.
    9. Vztahy Smlouvou a Obchodními podmínkami neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zákona o ochraně spotřebitele, zákona o elektronickém obchodu a dalšími příslušnými ustanoveními právních předpisů Slovenské republiky.
    10. Obchodník je oprávněn k poskytování Služeb a provozování Platformy KUBO na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu vykonává v rámci své působnosti příslušný okresní úřad, živnostenský odbor. Dohled nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky. Slovenská obchodní inspekce vykonává v vymezeném rozsahu mimo jiné i dohled nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele. Kontaktní údaje Obchodníka jsou uvedeny v záhlaví těchto Obchodních podmínek a také na Webové stránce.
    11. Jakékoli kapitalizované pojmy použité v textu, resp. formulacích uvedených v Aplikaci, Webové aplikaci a/nebo na Webové stránce, které jsou současně definovány v těchto Obchodních podmínkách, mají stejný význam, jaký je těmto pojmům přiřazen Obchodními podmínkami, a zároveň se řídí výkladovými pravidly Obchodních podmínek.
    12. Obchodní podmínky jsou účinné od 6.10.2025. Nabytím účinnosti novější verze Obchodních podmínek pozbývají automaticky účinnosti Obchodní podmínky s dřívějším datem účinnosti.